Till Josse

Hej, jag har ansökt till sbcc fristående kurser 11/12 och undrar om boendet, var det svårt att hitta? ha det bra :)

Svar: Hmm, alltså... det är så svårt att svara på den här frågan för det är verkligen olika för alla. Jag hade det fixat redan innan jag lämnade Sverige, för att jag tog kontakt med de som har hand om lägenheterna här på La Brezza, och så hittade jag mina rumskamrater innan och ordnade allt så att det bara var att skriva på kontrakt och flytta in när vi kom hit. Sen om det är den bästa vägen att ta kan man ju debattera om. Men när du är på plats här, så finns det sätt att hitta folk att bo med. De flesta är ju i samma sits och alla är generellt öppna och inte så kräsna. Allt beror ju på dig själv och vilka du vill bo med. Du kan börja ragga  redan på facebook eller diverse forum redan nu, eller vänta tills du är på hostel/hotell här. Det brukar vara många som söker på SBCC International's och Santa Barbara City College's sidor på facebook så det är bara att kolla där också. Sen har skolan en housing-kvinna som du kan gå till och hon brukar köra lite matchmaking har jag hört. Om du är internationell student kan det vara svårt att hitta lägenheter där de inte tar en väldigt hög deposit, men det är smällar man får ta haha.

Keep an open mind och var positiv så ordnar det sig alltid, det kommer finnas massor med folk i precis samma situation som dig själv. Och lycka till! :)
DIREKT FRÅN AMERIKATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0