Tillbakablickar

Detta skrev jag i min förra blogg den 16e april 2010...

 

Mitt förstahandsval på studera.nu blev en kurs i "Ryska för nybörjare"! Min närmaste framtid är planerad lol. Ryska för nybörjare på Stockholms universitet är dock bara något att fördriva tiden med i en termin om allt skulle skita sig (vilket vi alla bör hålla tummarna för att det inte gör tycker jag??) för.....

 

Nu har jag bestämt mig helt. Mina planer för hösten 2010 och framåt är ett års studier i fristående kurser på Santa Barbara City College i Santa Barbara, Californien.

 

Jag kan bara inte nöja mig med något som känns helt okej just nu. I'm in my prime, det är nu jag har chansen att göra exakt vad fan jag vill. Att läsa retorisk och litterär kommunikation eller språkvetarprogrammet i Uppsala kändes helt okej. Det var jag tillfreds med. Men nej, det är inte så det ska vara! Jag vill känna mig genuint ivrig över något, inte bara helt tillfreds. Inte nu.


Jag vill prova något nytt, få lite perspektiv.

 

Det finns inget som har känts mer rätt än det här just nu. Det finns inte en endaste del av mig som tvekar på det när jag tänker på det och jag är så väldigt glad och tacksam över att jag hittat något som faktiskt känns rätt i varje del av mig.

 

Jag vet, att om jag inte skulle göra det här så skulle jag alltid undra. Och jag hatar den känslan. Nu har jag chansen och jag måste ta den. Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte provar detta.

 

Nu väntar jag bara på ett intyg från CSN sen åker ansökan iväg. Förutsatt att jag blir antagen så ska det kirras visum och en flygbiljett - sen är det bara att köra. Och det känns fantastiskt!

 

"Du ångrar inte det du gör, bara det du inte gör"

 

Nu är det dock den 2a augusti och det är officiellt 5 dagar kvar tills jag åker. Det känns grymt och jag hade  tänkt dela med mig av mitt äventyr i den här bloggen... enjoy!

DIREKT FRÅN AMERIKATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0