Läxorrrrr

Har nyligen kommit hem efter dagens enda lektion i American Racism. Faaaan vad skolan ska börja komma igång nu då?? Har hur mycket som helst att läsa.... gäsp.

Just nu sitter jag med min kvinnohälse-bok och svarar på lite frågor för att summera ett kapitel. Jag får frågan "varför är det så viktigt med en bok som är specifikt anpassad för kvinnliga hälsoproblem?". Jag letar febrilt i boken och finner svaret; "Eftersom att de flesta allmänna hälsoböcker är anpassade efter män och deras problem behövs en bok endast för kvinnor för att balansera ut det. Kvinnor är också viktiga!" .... Jag kan ju lika gärna ta och gå med i feministiskt intiativ när jag ändå håller på... Haha. Sen ska jag skriva i min dagbok, också för denna kursen. Get in touch with my emotions liksom ;)


Det är jag, Eminem och personal health for women just nu. Och så lite vitamin water på det.
DIREKT FRÅN AMERIKATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0